Homa - Finance Retireds

Homa - Finance Retireds

وبلاگ بازنشستگان مالی - هما
Homa - Finance Retireds

Homa - Finance Retireds

وبلاگ بازنشستگان مالی - هما

تسلیت خدمت آقای مقدم...

 

هوالباقی

 

باخبر شدیم که دوست و برادر عزیزمان جناب محمد مقدم 

در غم از دست دادن همشیره مکرمه در سوگ نشسته اند، 

ضمن عرض تسلیت خدمت ایشان و خاندان معزز مقدم،

به اطلاع می رساند مجلس ختم

 

مرحومه مغفوره بانو مقدم

 

در روز جمعه مورخه 93/7/25

از ساعت 15/30 الی 17

در مسجد جامع نارمک واقع در

حیابان سمنگان برگزار می گردد.

 

حضور عزیزان در این مراسم موجب شادی روح 

مرحومه متوفی و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.  

عافیت طلبی یک بازنشسته مغبون!...



ابتدا به شدت سعی داشتم تا دبیرستان را تمام کنم و دانشکده را شروع کنم،


سپس به شدت سعی داشتم تا دانشگاه را تمام کرده و وارد بازار کار شوم،


بعد تمام تلاشم این بود که ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم، سپس تمام


سعی و تلاشم را برای فرزندانم بکار بردم تا آنها را تا حد مناسبی پرورش


دهم، سپس می توانستم به کار برگردم، اما برای بازنشستگی تلاش کردم،


اما اکنون که در حال مرگ هستم، ناگهان فهمیده ام که فراموش کرده بودم


زندگی کنم!

 



لطفا اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم تکرار شود.


 

قدر دادن موقعیت فعلی خود باشید و از هر روز خود لذت ببرید...


برای به دست آوردن پول، سلامتی خود را از دست می دهیم!


سپس برای بازیابی مجدد سلامتی مان پول مان را از دست می دهیم!


گونه ای زندگی می کنیم که گویا هرگز نخواهیم مرد!


و گونه ای می میریم که گویا هرگز زندگی نکرده ایم!

 

خاطراتم از استخدام تا اشتغال در هواپیمائی ایران ایر – هما (2)...


خاطراتم  از استخدام تا اشتغال در هواپیمائی ایران ایر – هما (2)


بله... بعد از کلی دوندگی بالاخره حکم شروع به کارم در اداره ی درآمد از تاریخ 53/4/1 صادر و ابلاغ شد.


اما قبل از پرداختن به خاطرات روزها و ماه های اولیه کاری خاطره ای از مرحله ی مصاحبه کاری دارم که ذکرش خالی از لطف نیست...  


یادمه دنبال کارها ی استخدامی که بودم بعداز قبولی در آزمون استخدامی، انجام معاینات پزشکی و تکمیل پرونده ی حفاظتی، یک مصاحبه هم باید با مدیر واحد مربوط می دادم که نامه رو بهم دادن تا بیام واحد مالی توی ساختمان ادارات مرکزی، وقت مصاحبه هم مشخص شده بود.


در روز موعود خیلی آماده ، تر و تمیز با کت وشلوار اطو کشیده و کراوات زده مراجعه کردم به ادارات مرکزی  هما و راهنمایی شدم به دفتر معاونت مالی که اون موقع آقای ذوالنصر این سمت رو داشت والبته بیشتر امور اداری توسط معاون وجانشین اش آقای نامدار انجام می شد . یادمه منشی دفتر شون خانم موسوی نامی بود (که در سال 57 یعد از پیروزی اتقلاب از اداره استعفا داد) نامه رو دادم برد داخل اتاق معاونت و دستور داده شد تا به برم اداره درآمد برای مصاحبه. 


دفتر معاونت مالی طبفه سوم بال شرقی بود ، دفتر و کل اداره ی درآمد طبقه ی اول همان بال شرقی بود. 


...اومدم دفتر مدیر درآمد که اون زمان آقای جلی مدیرش بود، تو دفترش آقای سپیده دم بود و یه خانم دیگه ای که اسمش خاطرم نیست! نامه رو دادم به آقای سپیده دم تا ترتیب کارو بده البته قیافه ی ایشون برام آشنا بود گویا هنگام استخدامشون وقتی دنبال کارای خلبانی بودم توی اداره استخدام دیده بودمشون و چند ماهی زودتر از من مشغول به کارشده بودن، خلاصه به همین خاطر و برخورد دوستانه ی ایشون،

پرسیدم توو مصاحبه چی می پرسن؟

گفت : زبان انگلیسی بلدی ؟ گفتم: آره انجمن ایران و آمریکا زبان خووندم.

گفت: پس آماده باش که با زبان شروع می کنه، بعد از کمی انتظار گفتن برم تو اتاق. وارد اتاق که شدم سلام کردم، جواب داد و بعد از مصافحه گفت بفرمایید بنشینید (به نظرم آدم منضبط  و  کاردانی آمد ).

تا نشستم  شروع کرد به انگلیسی صحبت کردن و پرسید امروز تا حالا چی کار کردی؟ من هم که آماده بودم کارهایی رو که تا اون وقت انجام داده بودم به انگلیسی جواب دادم ، به نظرم خوشش اومد و پرسید دیپلمت چیه و معدلت چنده؟

گفتم : دیپلم ریاضی با معدل کتبی  15/75 .

 بعد از کمی فکر نوشت برم قسمت کنترل مدارک فروش مسافر که رئیس اش آقای منوچهر رضایی بود که البته جانشین مدیر درآمد هم بود.


روز اول شروع به کارم که اول تیر 53 بود، اول وقت با سر و وضع مرتب اومدم اداره درآمد قسمت سلز پیش آقای رضایی، بعد ایشون معرفی ام کرد به آقای شمس اله کاظمیان که از سرپرستان سلز بود، ایشون منو برد توو یه سالن بزرگی که کنترل فروش دفاتر داخلی بود واز آقای جراحی که کارمند این قسمت بود خواست تا آموزش های اولیه رو به من بده و خلاصه کارم رو شروع کردم، یک ماه به همین منوال گذشت و من که از بعضی مسائل راضی نبودم با مشورت با آقای رضایی رفتم پیش آقای جلی و ازشون خواستم تا قسمت ام رو عوض کنه، بعد از گفتن بعضی مسائل ایشان متقاعد شد و با توجه به ذهنیتش ازمن و روز مصاحبه،منو  فرستاد قسمت اینترلاین مسافر.


  ...اومدم قسمت اینترلاین که رئیس اش آقای شاهرخ اشرفی بود (خدا رحمتش کند) ، بعد ایشون منو به آقای نصرالهی که سرپرست کنترل مدارک پرواز (مانیفست مسافر) بود معرفی کرد و مشغول به کار شدم.


این قسمت برام جالب بود هم نوع کارش... و هم آدم هاش...


کل قسمت اینترلاین توو یه سالن بزرگ در انتهای همان بال شرقی طبقه اول و درست رو به روی راهرو بود تقریبا حدود 30 نفر توو این سالن بودن که در قسمت های کنترل مدارک پرواز، قیمت گذاری ( داخلی، بین المللی و سایر خطوط) ، صورتحساب های صادره و وارده مشغول به کار بودن.

خود آقای اشرفی میز بزرگ ریاستش بالای سالن و رو به روی درب ورودی اتاق بود و بقیه ی سرپرستان واحد میزهاشون با همان چینش در کنار میز ایشون بود، میزهای کارمندها هم درجهت مخالف پشت سرهم و رو به سرپرستاشون چیده شده بود.


یادمه رو به روی هر سرپرست سه تا میز قرار داشت که کارمنداش پشت اونا نشسته بودن.


آقایان پرویزجلالی و حسن شاه محمدی که سرپرستان صورتحسابهای وارده و صادره بودن درسمت چپ رئیس و آقایان نصرالهی و منتظمی که سرپرستان کنترل مانیفست و قیمت گذاری بودن در سمت راست رئیس اینترلاین نشسته بودن 

و همان طور که گفتم کارمنداشون هم رو به روی اونا با نظم و ترتیب نشسته بودن.

من که هنوز با محیط وفق داده نشده بودم ساعت ها مقابل آقای نصرالهی مشغول بودم و کمتر به اطراف نگاه می کردم.


اولین کسانی که با اونا آشنا و دوست شدم آقایان بیسادی، مرحوم صادق ابربکوه، میرحبیبی و عزت افغانی بودن که روزها و ماهها و سال های چندی با اونا زندگی کردم البته افراد به یاد موندنی دیگه ای هم بودن که واقعا ساعات خوب و خوشی رو در کنارشون گذروندم امثال آقایان حجت اله منصوریان،پرویز جلالی، مرحوم روانبخش، عسگرکرباسفروشان، حسن مرادخانی، محمد فرجی و باقری.


این آقای باقری قیمت گذاری هما کار می کرد و میز بغل دست من می نشست، پدرش سرهنگ بود و ایشون دانشجو بود و توو رشته کاراته ورزش می کرد، صبح ها از ساعت 9 تا 9/5 زودتر سر کارنمی اومد وقتی هم می اومد با یه فنجون چای به دست وارد می شد، آدم با حالی بود و بامن زیاد خوش و بش می کرد و البته قیمت گذاری هما رو  هم به من یاد می داد ، زیاد توو هما نموند و رفت آمریکا برای ادامه ی تحصیل.

از افراد دیگه ای که توو اون سالن بودن،


 خانم ها: عشقی،نوربخش،حسن ولی،آزاد،فرشته شجاعی،مینو سراج،پروانه صداقت،خانم آقای رضایتی و یه خانم میانسال و شیک پوش که متاسفانه اسمشون یادم نیست و زود از هما رفت.


آقایان: عزیز بازرگانیان پور، علیرضا رضایتی، مرزبان، محمد بایرام زاده مقدم.


خانم سراج و آقای مرزبان بعد از مدتی به واحد برنامه ریزی منتقل شدن وآقای بایرام زاده مقدم هم که آدم خوش مشرب و جالبی بود زود از ایران ایر رفت. آقای رضایتی هم به واحدحفاظت اون زمان منتقل شد و رفت.

  

(پایان قسمت دوم)


- رضا علیزاده -

 

       

93/8/2 - فیلم


 برای دیدن و دانلود فیلم، بر روی آدرس زیر کلیک کنید، وارد یک صفحه دیگر

  می شوید، بر روی آیکون دریافت فایل کلیک کرده و بعد مسیر مقصد را وارد نمائید،

  پس از اتمام دانلود، فیلم انتخابی در دسترس شماست که با کلیک کردن بر روی

  آن قابل نمایش خواهد بود.


http://s5.picofile.com/file/8147995918/video_2014_10_24_12_37_22.mp4.html

گردهمایی 2 آبان 93

 

دوستان و سروران معظم ،

باعرض سلام و احترام، بدین وسیله به اطلاع می رساند دومین گردهمائی بازنشستگان 

مالی در سال جاری، در تاریخ 93/8/2 با شرکت 76 نفر از عزیزان بازنشسته 

در رستوران باشگاه هما برگزار گردید. این گردهمایی در محیطی صمیمی 

و دوستانه بر پا شد و همکاران خاطراتایام کاری و  اداری را یادآور شدند 

وذکر خیری شد از گذشته ی نه چندان دور اداری و دوران خدمت.


عکس های همکاران در 18 فایل شامل 60 قطعه عکس و یک

 فیلم در ادامه ی این اطلاعیه تقدیم شما می شود.


افراد زیر در این گردهمایی شرکت نمودند و جای دیگر عزیزان

بازنشسته واقعا خالی و سبز بود:

  

------------------------------------------

خانمها:

افسانه بنائی،الهه شریفی،سیمین نوعپرست، شهلا مقدم فر،

صدیقه ریاض الحسینی، عزت ژیلاحیدری،فاطمه شجاعی،

فاطمه مهرین پور، فرح ثبوتی، فروزنده فرنقی،

ماهدخت دادمنش،ملیحه سمیعی تبریزی،

مهرانگیز احمدپور،

مهین یزدانی

 

(14 نفر)

------------------------------------------

آقایان:

ابراهیم خزائی، ابراهیم محمدی،ابوالفضل خیرخواهی، اسداله رخشان،

اسداله علی محمدزاده، اصغر منتظمی، اصغر مومنی نژاد،

انوشیروان اسفندیاری، بهروز سلطان، پرند سرآمد،

پرویز معتمد، جلال بابائی زاده،

حجت اله منصوریان،

حسن احمدی،

حسن امیدالحق، حسن ملک لو،

حسین احمدی، حسین دولتی، حسین ماجدی ،

حسین یوسفی ، خسرو کلامی، رضا هرمزیان،رضا یزدی،

روح اله ملاجعفری، سعید قدسیان، سیدابوالفضل شریف صامت،  

سیدحبیب محمدی، سیدرضا کاتوزیان،عباسعلی جوزدانی،

عبداله حسن بیگی، عسگر کرباسفروشان، علی پناهی،

علیرضا مظفری، غفار کاوه، غلامرضا خردی،

غلامرضا علیزاده ،غلامرضا نصراللهی،

فرامرز امیرجاوید، فرهاد بندار،

فرزین خوش فرجام،

فرهاد سبحانی، قاسم منتظری،

کیانوش اغنیانژاد، کیومرث منصوری،

محبوب فروتن، محسن راثی پور، محسن زرگریان،

محمد شهپری، محمد عسگری بشکانی، محمد قاسمی،

محمد صدراعظمی، محمد محمدشاهی مقدم، محمد معماریان،

 محمد حسن مرادخانی، محمدعلی شاهرح علائی، محمود رادفر،

مجید مرادی، مرتضی عاقل زرین قلم، منصور دمنابی،

مهدی دربانی، مهدی رفیعی،مهرآرااحمد زاهد،

 

 (62 نفر)

--------------------------------------------

تعداد کل شرکت کنندگان :  76نفر