Homa - Finance Retireds

Homa - Finance Retireds

وبلاگ بازنشستگان مالی - هما
Homa - Finance Retireds

Homa - Finance Retireds

وبلاگ بازنشستگان مالی - هما

خاطراتم از استخدام تا اشتغال در هواپیمائی ایران ایر – هما (1)...


این خاطره مربوط می شه به سال های دور...


وقتی می خاستم توو ایران ایر استخدام بشم، سال 52 بود و من تازه از خدمت سربازی اومده بودم ،علاقه زیادی به خلبانی داشتم، رفتم اداره ی کارگزینی هواپیمائی ملی ایران خیابون فرصت،  یادمه اون موقع رئیس کارگزینی کاووس عباسیان بود بعد از پرس و جو رفتم پیشش و سلام کردم گفتم: می خام توو دوره ی خلبانی شرکت کنم ، شروع کرد از سختی هاش گفتن... بعد از این که فهمید مصر هستم گفت: مدارکتو بده، من که همیشه در این طور موارد از قبل مدارکمو توو یه پوشه تر و تمیز آماده داشتم دادم بهش ، نگاهی کرد وخوشش اومد بعداز چندتا سئوال وجواب ، چندتا فرم داد تا تکمیل کنم، منم خوشحال، فرم ها رو پر کردم و بقیه ی مدارکم رو ضمیمه کردم دادم بهش،


گفتم: کی بیام برای انجام بقیه کارها؟  

گفت: برو خبرت می کنیم!

ما هم اومدیم وچند ماه کارمون شده بود خونه- فرصت(خیابون)-خونه...

 


 

تا این که یه روز که مراجعه کردم کارمند مسئول استحدام گفت از سن شما ایراد گرفتند.

گفتم: چرا و چطور؟


گفت: سن پذیرش داوطلبان خلبانی تا 22 ساله وشما بک ماهه که رفتی توو 23 سال،


من که یکه خورده بودم گفتم : وقتی من درخواست دادم  21 سال و8 ماه سن داشتم!(1)


خلاصه اعتراض کتبی کردم گفتن چند روز دیگه بیا تا جواب بدیم. چند روز دیگه که رفتم برای نتیجه،گفتن موافقت نشده ولی چون معدل دیپلمت بالاس  و خووبه اگه به خای می توونی برای کارمندی درخواست بدی.(2)


من اولش که اینو گفتن خیلی حالم گرفته شد ولی بعدش که فکر کردم ،با خودم گفتم حتمن خیره ! خب لابد از ادارات دیگه بهتره برای استخدام.


- نا گفته نموونه ، وقتی جواب خلبانی طول کشید من چند جای دیگه از جمله بانک سپه و بانک ملی  درخواست کار داده بودم که بانک سپه موافقت کرده بود و برای شروع بکار هم دعوتم کرده بودند که من معطلشون گذاشته بودم-


بهرحال بعد از تامل و مشورت درخواست کارمندی دادم و چون امتحان استخدامی هما برگزار شده بود از من تکی امتحان گرفتن، یادمه یه سازمانی توو خیابون حافظ روبه روی دانشگاه پلی تکنیک بود که بعد از امتحانم که بیشتر سئوالاتش  مربوط به  زبان خارجه و هوش بود جواب رو توو پاکت دربسته دادن به خودم تا ببرم اداره استخدام هما.


کارهای استخدام کارمندی هما بعداز قبولی توو امتحان اولیه، کارهای پزشکی،  مصاحبه، تحقیقات و تکمیل پرونده ی حفاظت اون زمان بود که همه در عرض یک ماه و نیم انجام شد و بالاخره دعوت به کار شدم...


 

پ.ن.

1- ( اون موقع نمی دوونستم که دانشجویان اعزامی برای تعلیم خلبانی باید حتمن از طرف کسی یا جائی ساپورت بشن و توصیه بیارن).


2- (البته من توو جریان استخدام کارمندها بودم چون وقتی دنبال کارام بودم می دیدم که اداره استخدام بعضی روزا خیلی شلوغ می شه واز بعضی متقاضیان سئوالاتی کرده بودم و خلاصه توو جریان استخدام کارمند بودم).


(پایان قسمت اول)


- رضا علیزاده -

ضمن تشکر از همه همکاران عزیز 


که به طرق مختلف بنده رو مورد لطف خود قرار دادند،


طول عمر و سلامتی همه دوستان رو از خداوند متعال خواستارم.


انشاالله در مجالس شادی و خوشی جبران کنم.



محمد مقدم


تشکیل گروه وایبری...

 

دوستان و سروران گرامی

با سلام و احترام،

 

بدین وسیله به اطلاع می رساند گروه وایبری

بازنشستگان مالی "هما" از روز عید سعید عدیرخم

تشکیل گردیده که تعداد 42 نفر عضو آن می باشند،

عزیزانی که امکانات وایبر در اختیار دارند در صورت تمایل

به این جانب اطلاع نمایند تا در گروه مذکور اضافه شوند.

 

با سپاس فراوان، علیزاده


دوستان عزیز ،

برای مطالعه ی نشریه شماره 40 (پاییز 93) - 

کانون بازنشستگان هما به لینک زیر مراجعه فرمایید:


 برای دیدن و دانلود نشریه، بر روی آدرس زیر کلیک کنید، وارد یک صفحه دیگر

 می شوید، بر روی آیکون دریافت فایل کلیک کرده و بعد مسیر مقصد را وارد نمائید،

 پس از اتمام دانلود، فایل مورد نظر با فرمت آکروبات ریدر (PDF) در دسترس شماست،

 با کلیک کردن بر روی آن قابل رویت خواهد بود.


                    http://s5.picofile.com/file/8148223584/file_52.pdf.html

اطلاعیه دومین گردهمایی در سال93...




*** قابل توجه دوستان و سروران گرامی ***                     


  با عرض سلام ،


   به اطلاع می رساند دومین گردهمائی بازنشستگان مالی

    در سال جاری در روز جمعه مورخه دوم آبان ماه 93

    از ساعت 11:30 در رستوران باشگاه هما برگزار می گردد. 


   لطفا" جهت حضور و دیدار با همکاران قدیمی از طریق این وبلاگ ،

 پاسخ به پیامک دعوت، وایبر یا تلفنی، شرکت خود در گردهمائی را

  قبلا" به اطلاع دست اندرکاران برسانید تا در برآورد ظرفیت سالن

   و نهار به تعداد شرکت کنندگان اقدامات لازم انجام پذیرد.


 به دیگر دوستان و همکاران بازنشسته نیز اطلاع رسانی بفرمائید.

 

    *منتظر قدوم سبزتان و دیدار شما عزیزان در این گردهمائی هستیم*